четвъртък, 7 ноември 2019 г.

Тези 6 храни помагат за балансиране на хормоните

Тези 6 храни помагат за балансиране на хормонитеИзключете рафинирана захар, алкохол и трансмастни киселини!
За да се предпазите от хормонален дисбаланс, експертите съветват да се избягва употребата на рафинирана захар, алкохол, трансмазнини. Други храни, като кръстоцветни зеленчуци, ленени семена, орехи и куркума, от друга страна, спомагат за балансирането на хормоните.

Когато хормоните излизат от равновесие, променят настроението, възникват кожни проблеми, чувстваме се много уморени или имаме повишено желание за шоколад. Според експерти хормоналният дисбаланс може да бъде тясно свързан с работата на черния дроб.


„Черният дроб играе важна роля в управлението на хормоните. Някои храни могат да претоварят черния дроб. Това пряко влияе на хормоните “, казват учените.
 
За да не страда черният дроб от претоварване, някои храни трябва да се избягват: по-добре е да изключите от диетата рафинирана захар, алкохол и трансмастни киселини.

Освен храненето, важно е да можете да се защитите от стрес, който също има голям ефект върху хормоналния баланс. При стрес нивото на кортизола се повишава значително, което ни принуждава да консумираме повече нежелани и вредни продукти за черния дроб.

В същото време има продукти, които влияят положително на хормоналния баланс.

Кръстоцветни зеленчуци. Различните видове зеле съдържат специфично съединение, наречено индол-3-карбинол. Това е фитохимикал, който има антиоксидантен ефект и помага на тялото да елиминира излишния естроген. За да увеличите усвояването на това вещество, зелето трябва да се задушава леко преди употреба.

Плодове. Малините, боровинките и къпините са с ниско съдържание на въглехидрати, които помагат за регулиране на кръвната захар и хормоните.

Ленени семена Ленените семена и масло съдържат лигнани, които имат регулаторен ефект върху нивата на естроген.

Зелени листни зеленчуци. Дефицитът на желязо се отразява негативно на нашите хормони. Особено често младите жени страдат от липсата му. Експертите съветват да се ядат повече зеленолистни зеленчуци - те са отлични източници на желязо.

Орехите. Ненаситените мастни киселини, които съдържат, имат добър ефект върху работата на мозъка и са естествени подобрители на настроението. Орехите са много полезни за жени, които са навлезли в менопаузата.

Куркумата. Подправката ефективно поддържа черния дроб, който е отговорен за синтеза и активирането на определени хормони.
Куркумата също предпазва от внезапни спуквания и прекомерно производство на инсулин. Куркумата помага на жените по време на ПМС, нормализира хормоните, подобрява благосъстоянието по време на менопаузата.

Малинови листа Чаят от малинови листа помага на организма да регулира женската репродуктивна система. Употребата му укрепва матката, облекчава жените при менструация, раждане и менопауза. Ако пиете три чаши от напитката на ден, хормоналният фон ще се оправи./zdrave.to