Популярната антивирусна компания Avast с едноименния безплатен софтуер, се оказа в центъра на скандал. Разследване на Motherboard и PCMag твърди, че компанията продава "силно чувствителни" данни за онлайн сърфирането на потребителите си.

Според двете медии, софтуерът на компанията следи кликовете и активността на потребителите докато сърфират в мрежата.
Събират се и данни за търсенията в Google, Google Maps, дори и какви клипове се гледат в YouTube и еротични сайтове.
Разследването твърди, че цялата тази информация след това се "преопакова" и продава на компанията Jumpshot.
Тя пък я препродава на големи компании за рекламни цели и анализи.
Говорител на Avast коментира пред онлайн изданието CNET, че не продава информация, която може да идентифицира конкретен човек.

Пояснява се още, че потребителят има възможност по всяко време да настрои програмата така, че тя да не споделя информация.
Освен това се изпраща и информация към актуалните потребители през приложението, за да ги информира за тази възможност.