четвъртък, 7 октомври 2021 г.

Фелдшер обърка лекарство и прати дете в болница с опасност за живота

 

Фелдшер постави на 3-годишно дете от луковитското село Румянцево лекарство за сваляне на високо кръвно вместо противоалергичен медикамент и застраши живота му, съобщава NOVA.

Момченцето на Стилиян и Сара има алергия от определен вид мъхести плодове.

Във вторник вечерта детето пие плодов сок и получава обриви по цялото тяло. Притеснени, родителите му звънят в Спешна помощ. Пристигналата на място фелдшерка преценява, че трябва да даде на детето противоалергично лекарство. Поставя му инжекция и си тръгва.

"Върнах се, нямаше и две минути, детето се унася, сънливо. След пет минути детето беше заспало. Не реагира. Буташ, викаш му - не реагира. Дъщеря ми сметна, че май са объркали нещо с детето. Имаше игла и две ампули. Поглеждаме ампулите, които бяха останали в нас - хлофазолин. Аз, като съм с високо кръвно, знам за какво се използва, изплашихме се и отидохме в бърза помощ", разказва бабата на детето Ани Илиева.

"Мале, убих на хората детето" - това била реакцията на фелдшерката, когато разбрала, че е объркала лекарствата, когато от спешния център в Луковит транспортират детето в плевенската болница. Там го поставят на системи, за да го стабилизират. Вече няма опасност за живота му.

Фелдшерката продължава да е на работа, първоначално отрекла за случилото се, след което отказва да коментира.

Ампулата разтворител е точно толкова, колкото е ампулата хлофазолин. Те са били една до друга. Тя може би в момента е посегнала и не го е видяла. Те са едни и същи и не може да ги познаете. Взела е и е разтворила хлофазолин. Много е опасно.

Щом ние с ампули сваляме кръвно от 200 нагоре и кръвното се нормализира, представете си, какво значи това за едно дете", обясни завеждащият ФСМП - Луковит д-р Георги Цветков.

Родителите ще заведат дело.

Новините от днес и със задна дата