Асоциацията на земеделските производители в България започва национална информационно-образователна кампания „Избирам 380“.
С 380 започва баркодът на всичко, произведено в България.
Идеята на инициативата е промяна на потребителските навици и насърчаване на консумацията на български продукти.
Малцина у нас знаят, че първите три цифри на баркода на всяка стока показват държавата на произход. Българският префикс е 380.
С бърза проверка на баркода всички могат да разпознаят произхода на продукта и да се уверят, че той е произведен у нас.
Кампанията може да се възприеме като лесно предизвикателство по силите на всеки потребител, смятат от браншовата земеделска организация.
Но с масови съвместни усилия промяната на потребителските навици може да се превърне в мощен импулс за българската икономика.
Кампанията "Избирам 380" неслучайно започва точно преди Великден. Тя обаче е замислена като дългосрочна инициатива с периодични пикове около националните празници, когато традиционно потребителската активност е най-висока.
Според организаторите икономическият патриотизъм е концепция, която се обсъжда все по-често в редица европейски държави като мярка срещу кризата.
"Избирам 380" се провежда с подкрепата на Министерството на земеделието.