Instagram вече няколко месеца тества ефекта върху потребителите, когато те не могат да виждат колко хора са "харесали" дадена снимка в социалната мрежа.

Този тест беше ограничен само в няколко държави, но сега ще се приложи в целия свят, съобщава TechCrunch.

Идеята - хората сами да преценяват дали да "харесат" дадена снимка или не, а да не се водят по стадния принцип, че другите вече са кликнали въпросния бутон.
Миналата седмица Instagram започна тестове и в САЩ, като сега е започнала да скрива харесванията в целия свят.
Първоначално броят харесвания ще се скрива за малък процент потребители във всяка държава.
Компанията отбелязва, че досега реакциите са положителни и затова разширява тестовете все повече. Говорител на Instagram казва, че компанията иска услугата ѝ да е спокойно място за изразяване и споделяне на снимки и клипове и да не се превръща в състезание за трупане на "харесвания".

Все пак всеки потребител ще може да вижда общия брой харесвания на всяка негова публикация, но не и на тези на другите хора. Това доведе и до притеснения сред т.нар. инфлуенсъри, които в проучване на HypeAuditor посочват, че промяната би довела до спад на популярността им.

От Instagram отговарят, че обмисля алтернативи, които да им помогнат да показват стойността си на потенциални партньори.