Над 62 на сто от хотелите у нас имат намерение да намалят цените
на пакетите, които предлагат, а 52 на сто – цената на нощувката.
Това показва проучване на Националния статистически институт сред управители на места за настаняване, проведено то 8 до 21 април. Малко над половината от анкетираните смятат да предложат на своите клиенти алтернативен период за използване на направените резервации.
Целта на изследването е да предостави на обществото информация за ефекта на извънредното положение, свързано с COVID-19, върху най-засегнатите сектори на икономиката в страната.
В анкетното изследване са включени 2 336 категоризирани хотела, къмпинги и други места за краткосрочно настаняване (вилни и туристически селища, хостели, къщи за гости, бунгала, почивни домове, хижи, частни квартири и апартаменти и други места за краткосрочно настаняване) с над 10 легла, които са работили през март 2020 година.
По отношение на наетия персонал 40.8 на сто от ръководителите са предприели като мярка платен отпуск, следвана от освобождаване/съкращаване - 35.4 на сто, и неплатен отпуск - 31.7 на сто. От мярката "60/40" са се възползвали 17.6 на сто от мениджърите, а от "дистанционна форма на работа" - 15.1 на сто.
През март по-голяма част от управителите (72.2 на сто) съобщават за намаление в приходите от дейността си спрямо предходния месец, а 24.5 на сто от тях посочват, че няма промяна.
В краткосрочен план (през следващия един месец) 42.9 на сто от мениджърите прогнозират, че ще могат да обслужат до 50 на сто от разходите за дейността със собствени средства, 18 на сто от тях - до 100 процента, а 38.2 на сто от анкетираните посочват, че няма да могат да се справят сами.
Едва 6.3 на сто прогнозират да я прекратят.