понеделник, 2 декември 2019 г.

Най - ефективните научни съвети за отслабване



Всички искаме да сме здрави да имаме хубава фигура, но при наличието на толкова много диети и хапчета за отслабване, добре е да видим и какво казва науката. Тъкмо това ще научим от следващия клип на ASAP Science:


Нека започнем с най-очевидното: упражненията. Освен че горите калории по време на упражненията, учените наскоро откриха, че ако тренирате редовно, топите мазнини и докато спите. По време на упражнения организмът ви превръща всички приети въглехидрати в енергия и ги изразходва напълно в следващите 24 часа. Междувременно започва да разгражда натрупванията от мазнини и използва енергията от тях, за да поддържа основните си функции –да ходите, да говорите и дори да спите.

Не пропускайте хранения – особено закуската. Ако се оставите дълго време гладни, мозъкът ви създава интензивен стремеж към по-висококалорични храни за сметка на по-здравословните варианти. Закуската в частност спомага за поддържане на нивата на кръвната захар и хормоните в норма и дава на организма начален тласък да изгорите повече калории през деня.

Включването на повече протеини и нискомаслени млечни продукти също помага. Високопротеиновите храни карат организма да произвежда голямо количество от хормона PYY, който преминава в мозъка и потиска сигналите на глад. Ако прибавите само с 10% процента повече протеини към храната си, това ще ви държи сити много по-дълго. Нискомаслените млечни продукти от своя страна съдържат калций, който се свързва с другите мазнини, като създава супообразна субстанция, която не може да бъде абсорбирана. Вместо това тялото ви отделя тази „супа” заедно с повечето мазнини.

Като стана дума за супа, това е може би една от най-добре пазените диетични тайни. Когато пиете вода заедно с храната, течността лесно се абсорбира, преди храната да бъде усвоена. Това бързо намалява обема на стомаха и ви кара да чувствате глад. Вземете същото количество храна и го пасирайте – тогава течностите много по-бавно се абсорбират. Което значи, че стомахът ви остава пълен по-дълго време и ви кара да се чувствате по-дълго сити.

Бройте калориите. 
Изследвания показват, че хората, които водят дневник за приема си на храна имат драстично подобрение в сравнение с тези, които не го правят. Още повече, когато знаете, че кафето е 10 калории, а капучиното – сто, това ви дава възможност да планирате диетата си, че да ядете повече, но да приемате по-малко калории.

Може да изглежда банално, но намаляването на размера на чините може да намали значително приема на храна. Изследвания показват, че простата промяна на диаметъра на чиниите от 12 инча на 10 може да намали количеството храна, която ядете, до 22 процента. Трудно можем да се откажем от храната пред нас, дори и когато сме сити. Така че колкото по-малко имате в чинията, толкова по-добре.


И накрая – сънят и стресът силно влияят на това колко ядем. Липсата на сън и силният стрес увеличават апетита, което прави борбата с килограмите по-трудна. Избягвайте да спите на топло. Достатъчното наспиване е фактор за контролиране на апетита, тъй като сънят подпомага регулирането на грелин – хормон на глада. Липсата на сън води до повишени нива на хормона и се създава чувство за постоянен глад. В проучване на 15 души, които били лишени от сън само за 1 нощ, се установява, че те били значително по-гладни на другия ден и са консумирали с 14% по-големи порции, спрямо група от хора, които спели 8 часа.
Ако човек живее под стрес, консумира повече храна. Това се дължи на повишените нива на кортизола – хормон на стреса. В изследване дори е установено, че жените, които са изложени на стрес, консумират много повече калории през деня и хапват повече сладки храни. Стресът може да причини дори преяждане и консумиране на нездравословна храна.
 Източник: obekti.bg

Новините от днес и със задна дата