вторник, 31 декември 2019 г.

Голяма компенсация можете да получите за изгубен багаж по новите правила

 
Максималната сума, която може да претендират пътниците при проблеми с куфара, вече е почти 1600 евро. Сумата, която ще компенсира загубения багаж, се покачва с 400 евро, а промяната важи от 28 декември.

Международната организация за гражданска авиация (ИКАО) въведе нови по-високи граници на отговорността на авиокомпанията съгласно Монреалската конвенция, свързани със загубен, забавен или повреден багаж.

Досега тази граница беше около 1200 евро, съобщава "Монитор".

Разказаха какво се случва в самолета на Нова година

Това означава, че максималната сума, за която може да претендират пътниците при проблеми с куфара, вече ще бъде 1288 SDR, което е почти 1600 евро. SDR е специфична валута, чиито обменен курс се определя от Международния валутен фонд. Към 20 декември 2019 г. 1 евро се равнява на 0,81 SDR.

Според Монреалската конвенция лимитите, в които авиокомпаниите са отговорни за повреда или забавяне на куфари на своите пътници, могат да се преразглеждат на всеки 5 години.

Международната организация за гражданска авиация вече е увеличила този лимит от 1000 SDR на 1131 SDR през 2009 г. През следващата ревизия през 2014 г. промяна не е правена. При третата ревизия обаче е направено увеличение от 13,9% във връзка с натрупаната инфлация.

Ако не намерите куфара си на летището, след като слезете от самолета, или се окаже, че е счупен, трябва веднага да поискате протокол (PIR). В срок до 7 дни трябва да подадете иск и към авиокомпанията, съветват от Европейския потребителски център България (ЕПЦ).

При положение че багажът не ви бъде доставен до 21 дни след полета, той се приема за загубен. И тогава трябва да подадете ново искане към авиокомпанията за компенсация.

Важно е преди полета да проверите в сайта на авиокомпанията дали има ограничения за вещите, които ще превозвате. Ако в куфара сложите вещи като таблет, фотоапарат или други ценности, което е забранено, не очаквайте да бъдете компенсирани в случай на повреда или загуба. От ЕПЦ съветват още да се направи снимка или видео със съдържанието на куфара.

6 неща, които стюардесите искат да ви кажат в очите, но не могат

Не трябва да разчитате, че може да получите обезщетение, ако куфарът ви е от некачествени материали и се счупи или има стари повреди. Махнете всички етикети от предишни пътувания, сложете бадж с името, адрес, имейл и телефон. Така при необходимост авиокомпанията ще може да се свърже с вас, препоръчват още експертите.

Новините от днес и със задна дата