събота, 19 декември 2020 г.

Медсестрата, която припадна след ваксина на Pfizer и обясни защо ВИДЕО

  

Една от главните медицински сестри в американската болница CHI Memorial, намираща се в Чатануга, щата Тенеси, припадна секунди след като получи доза от ваксината срещу Covid-19 на Pfizer/BioNTech.

Инцидентът бе излъчен на живо и се случи, докато Тифани Доувър даваше интервю пред местни телевизии, а потребителите в социалните мрежи изразиха безпокойство относно сигурността на препарата. Хората обаче няма от какво да се страхуват – сестрата сподели, че често ѝ се случва да припада, когато изпита и най-малката болка, а лекари от болницата заявиха, че случаят няма нищо общо със съставките на ваксината на Pfizer и BioNTech, която има близо 95-процентова ефикасност.

В четвъртък медиците в Чатануга станаха едни от първите американци, имунизирани срещу коронавируса. Сред тях бе и Доувър, която е мениджър и обясни пред телевизиите колко е развълнувана, че екипът ѝ получава ваксината. 

„Ние работим в Covid-отделението, така че моите колеги ще приемат възможността да се ваксинират първи“, каза тя. В същото време обаче спря да говори и, хващайки се за главата, сподели, че се чувства замаяна. Секунди след това Доувър падна на земята, а лекарите на място се притекоха да ѝ окажат медицинска помощ. Скоро след това тя се възстанови, успя да се изправи и отново застана пред репортерите, предаде Newsweek.

 „Просто ме удари изведнъж, усетих го. Почувствах се малко дезориентирана, но сега съм добре. А болката в ръката ми изчезна“, сподели медицинската сестра пред WTVC. Тя добави още, че често изпада в такова състояние и припада, когато почувства болка. Каза, че не е изненадана, че е загубила съзнание след получаването на ваксината. 

„Имам история, свързана със свръхвисока вагусна реакция на организма (б.а. – свързана с вагусния нерв) и мога да припадна от всякаква болка – ако отрежа надълбоко нокътя си или ако ударя малкия пръст на крака“, обясни Доувър. Не е ясно защо лекарите са ѝ позволили да застане пред камерите, знаейки за симптомите ѝ, като най-вероятната причина е, че е главната сестра в отделението. Вагусната реакция е отговор на организма, който се появява след стимулация на вагусния нерв, или „блуждаещ нерв“, който започва от мозъка и стига до коремните мускули. 

Има няколко фактора, които отключват тази реакция на тялото и един от тях е болката. Когато организмът създаде подобен отговор, човек може да изпита чувство на замаяност, гадене и да загуби съзнание. Лекарите от болницата в Тенеси съобщиха, че подобни реакции са се случвали и на хора, получавали други ваксини, а инцидентът не е свързан конкретно с препарата на Pfizer/BioNTech. 

„Няма причина да си мислим, че причината е точно тази ваксина“, каза д-р Джеси Тъкър, директор на интензивното отделение в CHI Memorial. Американският център за контрол и превенция на заболяванията (CDC) съобщава, че около 3% от мъжете и 3,5% от жените са припадали поне веднъж в своя живот. Загубата на съзнание е резултат от намаления поток на кръв към мозъка и често причините за това са различни болки. CDC казват още, че са получавали много оплаквания от хора, които припадат след получаване на която и да е ваксина – HPV, MCV4 или TDap (против тетанус). 

Съставките на тези препарати са напълно различни, което кара учените да направят заключение, че загубата на съзнание по принцип е причинена от самия ваксинационен процес. Американският регулатор FDA потвърди, че ваксината на Pfizer/BioNTech показва 95% ефикасност при предотвратяването на тежки форми на Covid-19 и създава солидна защита за организма. 

Над 40 хиляди души участваха в трета фаза на клиничните изпитания. Очаква се този месец и европейският регулатор ЕМА да издаде разрешение за използването ѝ. Скоро Европейската агенция за лекарствата ще обяви и специфичните характеристики на препарата, които ще покажат кои хора няма да могат да се имунизират – например тези с остри алергични реакции, пациенти с тежки форми на хронични заболявания и др.

Новините от днес и със задна дата