Това се налага заради решението временно да бъде спряна работата на центровете за сканиране на лични документи, както и временно да бъде прекратено изпращането на лични документи по пощата. Вече изпратените документи ще бъдат върнати на техните собственици. Запазва се възможността за подаване на заявление чрез интернет като се използва мобилното приложение https://www.gov.uk/guidance/using-the-eu-exit-id-document-check-app, съобщиха от Министерство на външните работи.
Заради мерките срещу разпространението на COVID-19 временно спира и дейността на кол-центъра за разрешаване на проблемите със Схемата за уседналост. Запитвания ще могат да се изпращат само с електронен формуляр (линк към: https://eu-settled-status-enquiries.service.gov.uk/start). Ще бъде даван приоритет на и-мейли от неправителствени организации, оказващи подкрепа на уязвими групи.
57 неправителствени организации, получили финансиране за подкрепа на уязвими групи, ще прекратят временно част от своите дейности като ще продължат да осигуряват подкрепа по телефон и по електронен път.