Един автобус изгаря от 5-6 минути. Това заяви бившият следовател
от Националната следствена служба Георги Илиев в ефира на Нова
телевизия.
Той уточни, че ако автобусът не е бил последен в конвоя, вероятно другите са щели да го видят. Горенето започва бавно, започва с пушек“, уточни той, но допълни: „Това, което виждам, ме навежда на мисълта, че горенето не е продължило повече от 4-5 секунди.
Избухване на пламъци, равносилно за взрив. Разбира се, че водачът е загинал пръв, не е имал възможност да отвори вратите. Спасили са се тези, които са успели да счупят прозорците“, посочи той.
В същото време пътният експерт Румен Дунев посочи, че много от катастрофите с автобуси и тежкотоварни автомобили в тъмната част на денонощието стават, заради заспиване на водача. По думите му голяма част от международния транспорт минава през България, където контролът е занижен.
"Създадохме работна комисия, ще видим мястото на инцидента. Трябва да се види траекторията, по която автобусът се е движил и има ли спирачен път. Така ще се прецени дали водачът е заспал зад волана. Важно е да се чуят и първите коментари на оцелелите. Те ще дадат информация за времето ан възникване на пожара”, обясни Дунев.
Емил Марков добави от своя страна, че редица проверки показват проблем със захващането на мантинелите по родните пътища. „По АМ „Хемус” например има голяма отсечка с нередности по мантинелата. На този етап обаче е трудно да се каже дали това важи и за АМ „Струма”, обясни той.
Усещането за взрив в автобуса може да се дължи на спукана гума или заради сгъстен въздух и скъсан маркуч, коментира още Дунев. „Евентуално спукване на гума може да се е случило след удряне в бордюр или от износване на самата гума”, допълни още той.