неделя, 22 март 2020 г.

Ще има ли круизи след коронавируса

 Резултат с изображение за „Даймънд Принсес“
Круизната индустрия е най-тежко ударена от коронавируса. Достатъчен бе само корабът Даймънд Принсес, който имаше нещастието да попадне на пристанището на тотално некомпетентните власти в японския град Йокохама, които не се вслушаха във волята на тренирания за подобни ситуации екипаж и изолираха двама заразени не на брега, а на плавателния съд. Това доведе до близо 700 заразени и 7 починали. Защо?

Ами много просто – вирусите се предават доста бързо на борда, понеже там работи общ климатик и това допринася за разпространението на заразите от подобен тип. Ситуацията от Принцесата обаче се пренесе на Стария континент, където мнозина се прибраха полуизлекувани във Великобритания, Германия, Италия и Франция и заразиха още хиляди хора там. Защо?

Ами защото извън коледните, великденските и сезонните ваканции, на борда на круизните кораби пътниците са предимно от третата възраст. А тя, за съжаление, е най-уязвима към коронавуриса. Видя се и тоталната липса на солидарност от страните, които круизните компании иначе буквално позлатяват – особено островните в Индийския и Тихия океан. В началото те отказваха да допускат италиански кораби, независимо какви провизии от гориво, храна и вода притежават и дали хилядите им пътници и екипаж – многонационални при това, и дали ще оцелеят изобщо. После и останалите.


Стигна се до там, след липсата на популярност на промоциите, макар и достигащи първо 30 на сто, а после и 50%, лично главните директори на круизните гиганти да пишат мейлове на всеки, който някога е използвал услугите им, за да успокояват и да се уверят, че в бъдеще, когато перфектната буря премине, ще могат да разчитат дори и на най-последния клиент. Круизният бизнес, който бележи двуцифрени ръстове в света и пъти по-големи от средните за планетата у нас през последните години, е с огромен мащаб. Можете да съдите дори само по факта, че един подобен кораб струва от 250 000 000 евро нагоре, като най-големите с по над 6000 места за туристи, които са цели плаващи градове, отиват към милиардни стойности като първоначална инвестиция. Отсега е трудно да се прогнозира колко време ще трябва да се възстанови, тъй като най-търсената дестинация от целия свят е Средиземноморието, а основните му дестинации Италия, Испания и Франция се оказаха най-тежко заразени.

Американските компании като Роял Карибиън, които преместиха пролетните круизи за късната есен, изглеждат най-малко засегнати от кризата, което е само на пръв поглед, защото напоследък те изкупиха по-малки европейски играчи от Италия.

Новините от днес и със задна дата