сряда, 27 септември 2023 г.

Consumer Desk Италия: счетоводители и адвокати в услуга (и съобразени) с гражданите / Sportello del Consumatore: commercialisti e avvocati al servizio (e a misura) del cittadino

   

 Интервюто е на български и италиански език / L'intervista è in bulgaro e italiano:

„Sportello del Consumatore Italia APS е асоциация на потребители и потребители със седалище в Рим. Свободно установена, с нестопанска цел и на демократична и основана на участие основа, нейната изключителна цел е да работи за информиране, насърчаване, подпомагане, защита, представляване и защита на индивидуалните и колективните права и интереси на потребителите на стоки и потребителите на услуги и във всяко защита на колективните интереси на потребителите и потребителите като цяло, също чрез насърчаване на колективни искове за обезщетение и/или реституция, съдебни и извънсъдебни разпореждания“.

Интервюирахме адвоката Санто Марторано, рицар на републиката в продължение на тридесет години и президент на асоциацията Sportello del Consumatore Italia, за да повишим осведомеността за тази реалност, достъпна за гражданите в цяла Италия: Нашата асоциация за социално насърчаване е родена и работи на национална територия с цел да помага и защитава всички граждани, които се намират в неравностойно положение в лицето на правна ситуация, която ги вижда в неизпълнение; от лицето, което получава данъчната сметка, което не е задължено по закон да плати, до лицето, което е претърпяло несправедливо изземване. Нашите клиенти и клиенти са хора, тормозени от системата, с които понякога атакуват някои институции и които нямат икономически средства да се защитят. Имаме двеста конгреса в Италия. Ние сме напълно независими от държавно финансиране и не сме обвързани с никоя политическа партия, точно както сме свободни от католически асоциации, дори ако нашата философия е от християнско вдъхновение. 

 Какви услуги можете да предложите на гражданите? 

 Sportello del Consumatore Italia APS насърчава и гарантира защитата, по отношение на информация и превантивна, договорна и съдебна компенсация, на основни имуществени и неимуществени права: от икономическо-имуществено естество, като правото на коректност, прозрачност и справедливост в учредяването и при изпълнението на договорни отношения относно частни и обществени блага и услуги; с информативен характер, като правото на насърчаване и развитие на свободни, доброволни и демократични сдружения сред потребителите и потребителите; от общ социален характер, като право на защита на здравето, безопасност и качество на продуктите, изплащане на кредити, финансови спорове (банки, финансови компании, Equitalia, анатоцизъм, лихварство), услуги за имигранти.  

Промени ли се вашата услуга с пандемията? 

 С пандемията и след нея наистина бяхме много заети. Социално-икономическата ситуация за много семейства в нашата страна се срина и ние дадохме всичко от себе си през последните три години. Нашата асоциация е родена през 2012 г. и се разраснахме експоненциално от 2018 г. насам.  


Как гражданите могат да се възползват от вашата защита?  

Има годишен членски внос от 75 евро, но през повечето време услугите ни се предлагат безплатно. Ако клиентът има много нисък ISEE, ние предлагаме безплатна правна помощ. Как успявате да продължите тази работа? Умеем да правим това, защото всеки от нас е фрийлансър, който живее от работата си. Това бюро вместо това е подкрепяща мисия, към която решихме да се присъединим. Екипът ни включва юристи, счетоводители, но и лекари и психолози. Защото при нас идват най-различни случаи и ние трябва да реагираме с точните професионални цифри за всеки отделен случай.  

Какво включва асоциирането с Consumer Desk?  

Присъединяването към Sportello del Consumatore Italia APS означава да имате на ваше разположение: професионалисти, особено адвокати и счетоводители, които са решили да вложат опита си в услуга на защитата на потребителите. По закон тя е независима, но по етика е свободна. Всеки от нас има талант и специфично качество, което да предложи на другите, наша задача и задължение е да ги споделим с другите./quotidianoweb.it

 

Sportello del Consumatore: commercialisti e avvocati al servizio (e a misura) del cittadino
“Sportello del Consumatore Italia APS è un’associazione di consumatori e utenti con sede a Roma. Liberamente costituita, senza fini di lucro ed a base democratica e partecipativa, ha per oggetto esclusivo quello di operare per informare, promuovere, assistere, tutelare, rappresentare e difendere i diritti e gli stessi interessi individuali e collettivi dei consumatori di beni e degli utenti di servizi e comunque gli interessi collettivi dei consumatori e degli utenti in genere, anche promuovendo azioni collettive risarcitorie e/o restitutorie, azioni inibitorie giudiziali e stragiudiziali”.

Abbiamo intervistato l’avvocato Santo Martorano, Cavaliere della Repubblica da trent’anni e presidente e dell’associazione Sportello del Consumatore Italia, per far conoscere questa realtà a disposizione del cittadino su tutto il territorio italiano:

La nostra associazione di promozione sociale è nata e opera sul territorio nazionale con lo scopo di aiutare e tutelare tutti i cittadini che si trovano in una condizione di svantaggio di fronte a una situazione giuridica che li vede inadempienti; da colui che riceve la cartella esattoriale che non è tenuto legalemente a pagare, alla signora che si trova nella posta una Tari non dovuta, a colui che ha subìto un pignoramento ingiusto. I nostri clienti e assistiti sono persone che il sistema tartassa, con cui talvolta alcuni enti si accaniscono e che non hanno le possibilità economiche per difendersi. Abbiamo duecento convenzioni in Italia. Siamo totalmente indipendenti da finanziamenti statali e non siamo legati ad alcun partito politico, così come siamo svinvolati da associazioni cattoliche, anche se la nostra filosofia è di ispirazione cristiana.

Quali servizi potete offrire ai cittadini?

Sportello del Consumatore Italia APS  promuove e assicura la tutela, sul piano informativo e preventivo, contrattuale e giudiziale risarcitorio, dei fondamentali diritti, patrimoniali e non patrimoniali: di natura economico – patrimoniale, quali il diritto alla correttezza, alla trasparenza ed equità nella costituzione e nello svolgimento dei rapporti contrattuali concernenti beni e servizi privati e pubblici; di natura informativo – divulgativa, quali il diritto alla promozione e allo sviluppo dell’associazionismo libero, volontario e democratico tra i consumatori e tra gli utenti; di natura sociale generale, quali il diritto alla tutela della salute, alla sicurezza e alla qualità dei prodotti, alla erogazione del credito,contenzioso finanziario (Banche, Finanziarie, Equitalia, anatocismo, usura), servizi per immigrati.

Con la pandemia è cambiato il vostro servizio?

Con la pandemia e dopo di essa siamo stati davvero molto impegnati. La situzione socioeconomica è precipitata per molte famiglie nel nostro paese e in questi ultimi tre anni abbiamo dato il massimo. La nostra associazione è nata nel 2012 e siamo cresciuti in maniera esponenziale dal 2018.

Come possono, i cittadini, usufruire della vostra tutela?

C’è una quota associativa di 75 euro annuali ma la maggior parte delle volte i nostri servizi sono offerti gratuitamente. Se il cliente ha un Isee molto basso facciamo gratuito patrocinio.

Come riuscite a portare avanti questa opera?

Riusciamo a farlo perché ciascuno di noi è un libero professionista che vive del proprio lavoro. Questo sportello è invece una missione solidale a cui abbiamo deciso di aderire. Nella nostra squadra ci sono legali, commercialisti, ma anche medici e psicologi. Perché da noi arrivano i casi più disparati e dobbiamo rispondere con le figure professionali adatte caso per caso.

Cosa comporta associarsi con lo Sportello del Consumatore?

Associarsi con Sportello del Consumatore Italia APS vuol dire avere a propria disposizione: professionisti, soprattutto avvocati e commercialisti, che hanno deciso di mettere la propria esperienza a servizio della tutela del consumatore.
Per statuto è indipendente ma per eticità è libera. Ciascuno di noi ha un talento e una specifica qualità da offrire agli altri, è nostro compito e dovere metterla in comune con gli altri./quotidianoweb.it

Новините от днес и със задна дата