вторник, 25 октомври 2022 г.

Иновативна практика в Италия за защита на потребителите от некоректни търговци и маркетинг по телефона

Santo Martorano
Адв. Санто Марторано, президент на APS-ETS Italian Consumer Desk

  В Рим се проведе среща относно публичния регистър на възраженията, за да се информират по-добре гражданите за тази безплатна възможност, предназначена да ограничи инвазивните търговски оферти, които се получават ежедневно на домашния или мобилния телефон, пише calabria.live. 

Публичният регистър на възраженията (РПО) е полезна инициатива, но все още не работи както трябва – подчерта адв. Санто Марторано, президент на APS-ETS Italian Consumer Desk - вероятно поради липса на информация за потребителите. 

Публичният регистър на възраженията е италианска безплатна и публична услуга, създадена от Министерството на икономическото развитие (MISE). Състои се от база данни, в която всеки гражданин може да въведе телефонния номер, за да блокира телефонни обаждания за търговски или пазарни цели (Wild Marketing). 

Въпреки това, много от тези, които са се регистрирали да не получават нежелани телемаркетинг обаждания на мобилните си телефони, казват, че не се е променило много. Санкциите за неспазване на регистъра са предвидените в Кодекса за защита на личните данни и Общия регламент за защита на данните и могат да достигнат до 20 милиона евро. 

Истинският проблем обаче е, че операторите, които искат да заобиколят контролите, могат да го направят доста лесно. Много кол центрове всъщност са в чужбина: не е забранено, стига да се спазват специфичните правила. Кол центровете в чужбина обаче ще бъдат задължени да спазват правилата на държавата, към която принадлежи номерът, към който се извършва обаждането   (в случая Италия). 

Италианското бюро за потребители на APS приветства тази инициатива и приканва всички потребители/потребители   да упражнят правото си/задължението си да не бъдат безпокоени/безпокоени по всяко време   с нежелани обаждания.

За българите живеещи в Италия: 

За да научите повече, можете да поискате подробна информация за услугата, като се обадите на италианското бюро за потребители на APS-ETS на телефон 06.44704026   или по имейл: info@sportellodelconsumatore.eu .

Социални и юридически услуги за българи в Италия и за италианци в България!

Новините от днес и със задна дата