сряда, 3 юни 2020 г.

Как бързо да влезем в добра форма след карантината

През последните седмици няколко страни съобщиха, че в тях се е увеличило търсенето на вредни храни. Но това никак не е изненадващо, имайки предвид изолацията, в която се намирахме всички ние в продължение на месеци, заради пандемията в световен мащаб.

Уловката обаче е, че макар и вредните храни да ни карат да се чувстваме добре за кратко, в комбинация с липсата на физическа активност, могат да доведат до натрупването на нежелани килограми.

Ако сега се чудите как точно да се отървете от натрупаното по време на изолацията излишно тегло и отново да влезете в добра форма, ето няколко добри и работещи идеи:

Започнете да спортувате сред природата

Спортът на открито вече е разрешен и е препоръчителен. В случай че не сте извършвали никаква спортна активност по време на изолацията, започнете само с кратка разходка сред природата и постепенно увеличавайте натоварването - първо с по-дълги разходки, а след това с тичане в парка например, каране на колело и упражнения на открито.

Активирайте и засилете метаболизма си

Пролетта като цяло е идеалното време за "събуждане" на метаболизма след дългите и студени зимни месеци, а и след условията на карантина, това наистина е задължителен елемент, за да постигнете перфектна форма.

Съществуват немалко изпитани начини за това. Можете да заложите на препоръчвания от много специалисти и по време на изолацията метод с пиене на топла вода с лимон на гладно всяка сутрин, както и на приемане на лъжичка смес от джинджифил, мед и лимон, или всяка сутрин да си правите шейк от зелени зеленчуци. Заложете най-вече на целината, която има доказано действие за изчистване на организма и засилване на метаболизма. Пиенето на зелен чай е също много полезно и работещо за тази цел.

Упражнения у дома или във фитнеса

В случай че все още не желаете да посещавате фитнес залите и да се събирате с много хора в затворено пространство, започнете или продължете с тренировките вкъщи. Има редица тренировъчни програми с йога, танци или друг вид дейности, които можете да гледате и следвате онлайн у дома.

Ако все пак мислите, че фитнесът е вашето място, действайте, но не забравяйте да започнете с по-леко натоварване, особено при условие, че не сте тренирали усилено през последните месеци.

Лека храна и сезонни зеленчуци

Особено след седмици, през които може да сте прекалили с пицата и бургерите, поръчвайки храна от вкъщи, сега е време да заложите на по-леките сезонни храни. Разчитайте на салата за основните хранения и на плодове и ядки за междинните. Пълнозърнените храни, леща и боб, авокадо, риба, тофу, извара, яйца, зехтин и птиче месо са също добри варианти за храненето с цел връщане във форма.

Опитайте с интервално гладуване

Интервалното гладуване, познато още като периодично гладуване или временни пости, е хранителен режим, при който приемате храна в определен часови интервал от денонощието. Целта е с негова помощ да контролирате по-лесно количеството калории, които приемате, да се преборите с чувството за глад и да дадете на тялото си времето което му е необходимо за обработка на храната. Има няколко различни типа интервално гладуване, но най-често срещаният е 16:8. Това означава, че трябва да се храните в рамките на осем часа всеки ден, като най-доброто време за това е между 12 ч. на обяд и 20 ч. вечер, като не приемате храна през останалите 16 часа.

За най-добри резултати и постигането на перфектна форма, е необходимо да съчетаете правилното хранене с упражнения. Тази комбинация е доказала въздействието си и за ефективна борба с целулита, от който страдат не само хората с наднормено тегло, но всички, които не спазват здравословен хранителен режим.

Новините от днес и със задна дата